Ochtendroutine voor manifestatie, met etherische olie

Ochtendroutine voor manifestatie, met etherische olie

Als je meer goede dingen in je leven wilt aantrekken en je dag in een hoge frequentie wilt starten dan is een ochtendroutine voor manifestatie een super goede manier om je dag te starten.

En door je ochtendroutine te combineren met etherische olie kan je je frequentie en dus manifestatiekracht ook nog eens verhogen.

In dit artikel deel ik zes krachtige onderdelen van een goede ochtendroutine met je. Deze kan je gebruiken voor het creëren van je eigen ideale ochtendroutine.  Zodat je altijd een ochtendroutine kunt starten, of je nu slechts vijf minuten of een heel uur hebt. Het is altijd mogelijk om de nieuwe dag te starten vol met dankbaarheid en positieve energie.

Een tijd geleden zag mijn ochtendroutine er ongeveer zo uit: wakker worden, de katten eten geven, mijn ronde wandelen, douchen, even ontbijten en dan snel achter mijn bureau gaan zitten om te werken.

Het idee om in de ochtend te mediteren of een dagboek bij te houden was mij volkomen vreemd en ik dacht dat ik daar geen tijd voor had.

Maar toen er steeds meer stress in mijn leven kwam wist ik dat er iets moest veranderen want in plaats van mijn dag in een goede, hoge, frequentie te starten begon ik meteen met een negatief gevoel. Dus er moest iets veranderen. En zoals dat meestal gaat met de wet van aantrekking komt er dan vanzelf iets op je pad en dat was in mijn geval een podcast over je frequentie verhogen en je dag goed te starten door meditatie en een goede ochtend routine. En ik wilde het een kans te geven. Ik had niets te verliezen.

Ik besloot om tijd te maken om na het wakker worden eerst een paar keer diep adem te halen en dankbaar te zijn voordat mijn dag start. Tijd om even te gaan zitten en mijn gedachten op te schrijven. Tijd om bij mezelf in te checken voordat ik incheckte bij de buitenwereld. Geen social media, geen telefoon maar even met mezelf zijn.

Toen ik eindelijk ruimte maakte in mijn leven voor een ochtendroutine met de verschillende elementen die ik hieronder bespreek, veranderde mijn leven.  Natuurlijk niet binnen 24 uur maar ik besloot om mijn ochtendroutine minstens een maand vol te houden en toen realiseerde ik me dat mijn dagen en mijn gevoel waren veranderd.

In plaats van extern te leven, constant te reageren op de wereld om me heen, leef ik nu meer bewust en dankbaar. Ik start de dag nu ontspannen en in een hoge frequentie. Ik laat me niet meer leven maar bepaal mijn eigen leven. En dat heeft alles verandert.

Als het op manifesteren en de wet van aantrekking aankomt, is een goede ochtendroutine voor manifestatie één van de meest onderschatte hulpmiddelen. Door een ochtendroutine te creëren die je lichaam en ziel ondersteunt, leg je een positieve basis voor de dag die voor je ligt. En omdat iedereen een andere start van de dag heeft, geef ik je eerst 6 onderdelen die je kunt gebruiken in je ochtendroutine en daarna deel ik mijn ochtendroutine met je.




In dit artikel ontdek je zes krachtige onderdelen die je kunt opnemen in je ochtendroutine om je te helpen je sterker en opgewekter te voelen terwijl je je voorbereidt op je dag.

Heb je 's ochtends niet veel tijd? Dat maakt niet uit! Je hoeft niet alle onderdelen te gebruiken en ik leer je ook hoe je met een korte ochtendroutine al veel kunt bereiken.

Een positieve affirmatie is een bevestigende verklaring in de tegenwoordige tijd die is ontworpen om je zelfvertrouwen te vergroten en je algehele welzijn te ondersteunen: geest, lichaam en ziel.

Hier zijn een paar voorbeelden:

  • Ik ben het waard.
  • Ik ben genoeg.
  • Ik ben bekwaam en sterk.
  • Ik ben uitgerust met alle tools die ik nodig heb om te slagen.
  • Ik ben trouw aan mezelf, altijd.
  • Ik accepteer mezelf zoals ik ben
  • Ik ben mooi
  • Ik ben gezond en fit
  • Wie ik ben, precies zoals ik ben, is goed.

Affirmaties zijn geweldig omdat er zoveel manieren zijn waarop je ze in je ochtendroutine kunt opnemen, en ze zijn vooral veelzijdig als je weinig tijd hebt. Belangrijk is echter wel dat jij een positief gevoel krijgt als je de affirmatie uitspreekt. Anders gaat het niet werken. Neem dus even de tijd om een paar affirmaties te maken die bij jou passen.

Je kunt dan een aantal van je favoriete opbeurende affirmaties op post-it's schrijven en ze op je spiegel plakken om te lezen terwijl je je klaarmaakt voor je dag.  Je kunt ze ook in een journal of dagboek schrijven.

En als je ze niet wilt opschrijven, kun je ze tijdens het ontbijt in stilte voor jezelf herhalen.

En tot slot kun je ze zelfs instellen als meldingen op je telefoon, zodat ze verschijnen wanneer je ze 's ochtends nodig hebt.

Positieve affirmaties zijn de hoeksteen van een goede ochtendroutine, omdat ze een snelle en gemakkelijke manier zijn om je vibraties te verhogen en je af te stemmen op je gewenste emoties, zonder dat het enige tijd kost.

Mijn favoriete manier om visualisatie te beschrijven is opzettelijk dagdromen.  Visualisatie stelt je in staat om de ervaring te simuleren dat je je verlangens al in het huidige moment hebt. Dit is een diepgaande oefening om je te helpen duidelijk te worden over wat je wilt en om vandaag te beginnen met vibreren op de frequentie van je verlangens.

Het is mijn absolute favoriet om op te nemen in je ochtendroutine. Het zorgt er namelijk voor dat je meteen met een hoge frequentie en een goed gevoel aan je dag begint.

Daarnaast verhoogt visualisatie je motivatie, helpt je om mentaal veerkrachtiger te worden, opent je creatieve geest voor voorheen onzichtbare mogelijkheden en helpt je te vibreren op de frequentie van je verlangens, waardoor de Wet van Aantrekking wordt geactiveerd.

Als je nieuw bent met visualisatie, is een van de beste manieren om te beginnen het gebruik van een geleide meditatie. Ik persoonlijk gebruik heel graag de 6 phase meditatie van Vishen Lakhiani. Hier kom ik verderop nog op terug. Deze meditatie/visualisatatie is echter in het engels.

Mijn favoriete Nederlandstalige meditatie app is de Meditation Moments app van Michael Pilarczyk. Deze app is er zowel voor Android als Apple en vind je in de app store. Er is een gratis versie en een betaalde versie.  In deze app vind je ook veel begeleide visualisaties.

En andere optie is om een paar minuten naar je vision board kijken en jezelf onderdompelen in de positieve gevoelens van het hebben van je verlangens vandaag. Kijk of je ten minste 30 tot 60 seconden kunt besteden aan elk item op je bord.

Als je wat meer tijd hebt dan is scripting ook een zeer krachtige manier van visualiseren.

Scripting is de praktijk van het schrijven over je dromen en verlangens in een dagboek, alsof je alles al bezit wat je nu wilt manifesteren. Als je bijvoorbeeld een specifieke baan wilt manifesteren, kun je schrijven alsof je een dag in die droombaan leeft. De sleutel tot het ontsluiten van de magie van scripting is om echt de positieve emoties te voelen van het al hebben van alles wat je wenst. Draag deze positieve gevoelens dan de hele dag met je mee.

Als je dit goed doet dan geeft scripting je een enorm hoge frequentie voor de dag. Je hebt er echter wel wat meer tijd voor nodig.


Meditatie brengt rust in je hoofd en zorgt dat je bij je onderbewustzijn kunt komen.  En aangezien 90% van wat de doen en besluiten uit ons onderbewustzijn komt (en zeker ook onze negatieve gedachten waarvan we ons niet eens bewust zijn) is het fijn om door meditatie meer in contact te komen met je onderbewustzijn.

En dat hoeft helemaal niet lang te zijn. Wist je dat mediteren al vanaf 3 minuten per dag positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving heeft. Dus als je 5 minuten vroeger opstaat en 2 minuten aan dankbaarheid en positieve affirmaties besteed en dan 3 minuten mediteert dan begin je je dag al met een enorme voorsprong.

Door regelmatig te mediteren laat je stress los en krijg je overzicht in je leven. Je leert jezelf ook steeds beter kennen. Je komt als het ware dichter bij jezelf.

Daarbij heeft meditatie een groot aantal gezondheidsvoordelen. Meditatie vermindert stresshormonen in je lichaam. Je bloeddruk verlaagt en je lichaam kalmeert en herstelt zich.

Een goede reden dus om te gaan mediteren, als je dat nog niet doet.

Als je voor het eerst begint met mediteren, raad ik je ten zeerste aan om een app te gebruiken om je op weg te helpen. Veel van deze apps hebben meditaties voor beginners om je kennis te laten maken met de verschillende concepten, vaak vooral gericht op ademwerk.

Je vindt ook veel gratis meditaties op Youtube en ik heb nog wat meer informatie over meditatie en etherische olie in dit artikel voor je.

Tot slot, voordat je begint met mediteren, weet dat dit geen wedstrijd is. Niemand krijgt extra waardering voor langer mediteren of stiller zijn dan alle anderen. 5 minuten is alles wat je nodig hebt om een ochtendmeditatie te beginnen.

En weet ook dat meditatie niet gaat over perfect zijn. Mijn gedachten dwalen ook de hele tijd af als ik mediteer. En dat is oké!

Meditatie leert ons om die momenten op te merken, te erkennen en onszelf zachtjes toe te staan om steeds weer terug te keren naar het huidige moment.

Dankbaarheid is een andere oefening die zo veel of zo weinig tijd kan kosten als je wilt. Het is een goede intentie om je te concentreren op dankbaarheid zodra je  's ochtends wakker wordt.

Het kost heel weinig tijd en is een ongelooflijk krachtige oefening. Hoe vaak ben je niet wakker geworden en begon je meteen door mentale takenlijsten te bladeren, terwijl je je gestrest en angstig voelde over alles wat er gedaan moest worden?

Dankbaarheid is een manier om dat verhaal te veranderen. En meer nog, het gaat erom je te concentreren op alles wat je wel hebt in je leven in plaats van overal tekorten te zien.

Hier zijn een paar manieren waarop je dankbaarheid in je ochtendroutine kunt opnemen:

Maak elke ochtend een lijst van 1 tot 3 dingen waar je die dag dankbaar voor bent. Als je wilt, kun je hiervoor een speciaal notitieboek gebruiken of een speciaal dagboek. Je kunt je ook op één ding concentreren en alle aspecten van dat ding opschrijven die je bijzonder waardeert.

Wat ook leuk is, is een dankbaarheid pot of doos (een gratitude jar, in het Engels klinkt het leuker). Neem allemaal kleine papiertjes (wit of in verschillende kleuren). Schrijf elke ochtend één ding op een papiertje waar je dankbaar voor bent. Plaats dit papiertje in een kleine doos of glazen pot. Bijvoorbeeld een mooie mason jar. Verwijder dan, aan het eind van een jaar, de 365 stukjes papier en lees ze door, terwijl je voelt dat die golf van waardering weer over je heen spoelt.

Nog simpeler: Erken gewoon je dankbaarheid. Je hoeft het niet per se op te schrijven. Terwijl je aan het douchen bent, aan het ontbijten bent of naar je werk gaat, kun je aan alle dingen in je leven denken waar je dankbaar voor bent.

Wel belangrijk: voel je ook echt dankbaar. Alleen maar denken zonder het gevoel dat werkt niet.

Een van de meest diepgaande oefeningen die je elke dag kunt doen om je manifestaties te ondersteunen, is het stellen van dagelijkse intenties.

In tegenstelling tot een doel, wat je uiteindelijk in je realiteit wilt manifesteren, is een intentie hoe je wilt zijn terwijl je naar je doelen toe werkt.

Als je bijvoorbeeld financiële voorspoed wilt manifesteren, zou je de intentie kunnen hebben om de belichaming van overvloed te zijn in je gedachten, gevoelens en acties.

Stel een dagelijkse intentie in die goed voor je voelt. En als je merkt dat je bent afgedwaald van je intentie (d.w.z. je bent niet de belichaming van overvloed zoals je had bedoeld), is dat oké!

Zodra je dat besef hebt, kun je er gewoon voor kiezen om terug te keren naar je intentie en je opnieuw af te stemmen op de gedachten, gevoelens en algehele frequentie van je gewenste manifestatie.

Hier zijn enkele voorbeelden van intenties die je kunt gebruiken:

  • Vandaag zal ik op elk moment aanwezig zijn.
  • Ik zal kracht in mijn hart houden en helderheid in mijn geest.
  • Ik zal op alle momenten mijn meest authentieke zelf zijn.
  • Terwijl ik door deze dag ga, zal ik liefde verkiezen boven angst.
  • Ik kan alles bereiken waar ik me op focus.
  • Ik haal diep adem en adem vertrouwen in als ik me angstig of nerveus voel.
  • Vandaag zal ik slagen in alles wat ik doe.
  • Ik accepteer alle kansen die op mijn pad komen.
  • Op alle momenten zal ik dingen vinden om dankbaar voor te zijn.
  • Ik zal de hoogste versie van mezelf zijn.
  • Ik zal vriendelijkheid verspreiden in mijn woorden en daden.

Belangrijk is dat je de intenties uitspreekt in je eigen woorden die bij jou passen. Maak het niet te moeilijk.

Het moet leuk zijn en goed voelen.




Aromatherapie en etherische olie kunnen een goede ondersteuning zijn bij je ochtend routine. Ze kunnen je helpen je gevoelens te versterken en je frequentie te verhogen.

Een simpele manier is om een beetje etherische olie op een geursteen te druppelen en deze bij je in de buurt te houden terwijl je aan je ochtendroutine werkt.

Fijne etherische olien zijn:

  • Lavendel: natuurlijk de bekendste etherische olie die zorgt voor een ontspanning en het is een veilige olie om te gebruiken.
  • Wierook: helpt je om stil te worden en helpt bij het zoeken naar het eigen centrum. Goed om te gebruiken bij visualiseren.
  • Roos, verhoogt je frequentie en is een hele fijne geur om te gebruiken
  • Rozenhout:  kalmeert de zenuwen en heeft een verzachtende, kalmerende en ontspannende werking..De olie wordt vaak gebruikt om stress af te bouwen en te ontspannen.
  • Atlasceder: zorgt voor harmonie en werkt aardend. De geur zorgt voor meer harmonie en geeft een gevoel van veiligheid
  • Scharlei: zorgt voor helderheid en laat je beter (dag)dromen.
  • Mandarijn rood:brengt je weer in contact met het kind in jezelf en laat je dromen waar worden.

Fijne composities die ik zelf graag gebruik zijn:

  • Zonnegroet: deze compositie zorgt met een warme, zonnig fruitige geur voor harmonie en balans.
  • Anti stress rose: helpt om te ontspannen en rust en kracht te vinden.
  • Moed en kracht:een frisse, groene, vrolijke en licht kruidige geur die versterkend werkt en moed geeft.
  • Welzijn: de geur van deze compositie geef je een gevoel van veiligheid en welzijn en laat je de dag ontspannen beginnen.

Wil je zelf een compositie maken dan zijn de dankbaarheid compositie en abundance (overvloed) compositie een aanrader om te maken en te gebruiken in je ochtendroutine.


We hebben allemaal onze vaste punten als het gaat om onze ochtendroutine.

Sommige hiervan zijn voor persoonlijke hygiëne zoals douchen, tanden poetsen en je huid verzorgen. Maar ook haar drogen en stijlen/krullen, make-up opdoen en de perfecte outfit uitkiezen, kunnen onderdelen van je ochtendroutine zijn. En misschien vind je het ook leuk om nog even te gaan zitten en een echt ontbijt te eten voordat je de deur uitgaat. Of misschien heb je kinderen die je eerst moet helpen.

Alleen jij weet wat je vaste taken zijn die niet kunt of wilt wijzigen, dus houd rekening met de tijd die nodig is om deze taken te voltooien, terwijl je beslist hoeveel tijd je realistisch gezien aan je ochtendroutine voor manifestatie kunt besteden.

En weet dat het oké is om klein te beginnen.

Als je tien minuten eerder wakker kunt worden om een manifestatie oefening van tien minuten aan je dag toe te voegen, dan is dat al perfect. Door die ogenschijnlijk kleine stap te zetten, laat je het universum zien dat je toegewijd, gefocust en volhardend bent.

Alleen al de daad van toewijding aan jezelf zal zoveel geweldige kansen en ervaringen voor je openen. Na verloop van tijd wil je misschien nog eens vijf minuten toevoegen of nieuwe manieren vinden om je tijd te maximaliseren. Jij zit hier aan het stuur en jij bepaalt wat bij je past.

In die tien minuten kan je kiezen voor die onderdelen die bij jou passen. Heb je meer tijd? Super, dan kan je nog uitgebreider aan je ochtendroutine werken.

Hieronder deel ik mijn ochtendroutine met je, deze duurt ongeveer 25 minuten en misschien is het handleiding voor je om mee te starten.

Ik sta altijd om 06,45 uur op en ga dan eerst de katten eten geven. Afhankelijk van zomer of winter zoek ik dan mijn plekje op waar ik mijn ochtendroutine uitvoer. Dit kan zijn in bed, in mijn schommelstoel in de huiskamer of als het mooi weer is buiten op het terras. In ieder geval een plekje waar ik rust heb. In de herfst en winter steek ik altijd een kaarsje aan en leg mijn geursteentje met etherische olie en mijn dagboekje naast me neer.

Dan begin ik iedere dag met mijn 6 phase meditatie in deze 18 minuten durende meditatie zit namelijk alles verwerkt voor een goede ochtendroutine: dankbaarheid, liefde en compassie, visualisatie en vergeving. Als ik hier mee klaar ben dan schrijf ik via de scripting methode een ideale dag uit mijn leven op in mijn dagboekje. En dat kan iedere dag iets anders zijn, soms gaat het over werk, soms privé. Ik voel altijd even waar ik op dat moment de aandacht aan wil geven en ga daar dan over 'scripten'.

Dit duurt bij mij in totaal ongeveer 25 minuten en dan ga ik verder met mijn 5 km. ochtendwandeling. Tijdens deze wandeling luister ik altijd naar podcasts of audiobooks en vaak gaan die over de wet van aantrekking. Dit alles zorgt ervoor dat ik mijn dag in een hoge frequentie start en sinds ik dit echt elke dag doe voel ik mij zoveel beter. Ik voel veel minder stress en heb een veel gelijkmatiger humeur (dat kon voor die tijd nog wel eens zeer wisselvallig zijn 🤨).

En ik merk het ook in wat ik aantrek in mijn leven. Mijn bedrijf loopt beter, ik ben creatiever, alles is positiever en ik voel me heerlijk.

Ben jij al begonnen met een ochtendroutine? Zo ja, ik zou het super leuk vinden als je hieronder je ervaringen met mij wilt delen. Heb je nog vragen? Stel ze dan ook hieronder, dan geef ik je zo snel mogelijk een antwoord.


Linda Foubert
Door

Linda Foubert

op 06 Nov 2022

Dankjewel voor deze post over ochtend routine. Zelf doe ik een kort ritueel: als ik wakker word zet ik eerst één voet neer en zeg hierbij 'dank' dan de andere voet en zeg 'je wel' dan hef ik mijn armen omhoog en vraag positieve energie vanuit de kosmos.

Marlies
Door

Marlies

op 07 Nov 2022

Lieve Monica Dankjewel voor dit mooie overzicht wat veel wat ik al wist samenbrengt wat t toegankelijker maakt voor dagelijks 'gebruik' :-) Hartegroet Marlies

Christina
Door

Christina

op 11 Nov 2022

Lieve Monica, Hartelijk dank om dit mooie en zeer intetessante overzicht neer te pennen, meditatie doe ik s'morgens al vanaf +/_ 5u alvorens mijn dag te starten, ook probeer ik i d ochtend 20 min. aan Yoga te doen. Liefs Christina

Reactie plaatsen