arrow_drop_up arrow_drop_down

Rozemarijn pepermunt voetenbad , geeft direct energie!

Vemoeide branderige voeten?  Dit heerlijke rozemarijn pepermunt voetenbad geeft weer volop energie.  Ideaal na een lange dag winkelen of als je veel staat tijdens het werk.

Wanneer je last hebt van stress of vermoeidheid is een voetenbad een echte aanrader.

Het gebruik van een voetenbad stimuleert niet alleen de doorbloeding, maar ook lichaam en geest krijgen een positieve boost.

Daarnaast draagt een voetenbad bij aan de vermindering van spanning en stress.

Na een vermoeide werkdag biedt dit rozemarijn pepermunt voetenbad een heerlijke verlichting aan de voeten en laat je geestelijk helemaal tot rust komen en geeft een echte energiekick.

En een handvol knikkers in je voetbad geeft je meteen een lekkere voetmassage.

De rozemarijn etherische olie heeft een verkwikkend en stimulerend effect op zowel je geest als bij vermoeide voeten. Daarnaast helpt het ook bij koude voeten omdat ze de bloedsomloop stimuleert.

Pepermunt verfrist en werkt heel goed bij branderige en pijnlijke voeten.

 

rozemarijn pepermunt voetenbad

 

Benodigdheden voor een rozemarijn pepermunt voetenbad

  • 250 gram  dode zee zout of  125 gram (dode) zeezout en 125 gram himalya zout (zoals op de foto)
  • 4 eetlepels natuurlijke fijn geraspte zeep (bijv. marseille zeep, aleppo zeep of zeepvlokken)
  • 4 eetlepels gedroogde en fijngemalen pepermunt
  • 15 druppels rozemarijn etherische olie
  • Optioneel kan je ook nog 2 eetlepels gedroogde, fijngemalen rozemarijn toevoegen voor extra geur en effect.

 

Bereiding

Het zout in een glazen kom of maatbeker doen, rozemarijn etherische olie erover druppelen en goed doorroeren totdat de etherische olie goed vermengd is met het zout.

Dan de geraspte zeep en gedroogde pepermunt en eventueel rozemarijn toevoegen en nogmaals goed mengen.

Het badzout in een glazen pot doen en goed afsluiten. Het is ongeveer 1 jaar houdbaar.

 

Gebruiksaanwijzing

Voor een ontspannend rozemarijn pepermunt voetenbad twee tot drie eetlepels van het zoutmengsel in een teiltje of schaal doen en een kop heet water toevoegen. Dan twee minuten wachten, even doorroeren en aanvullen met warm water.

Dan zoveel knikkers toevoegen totdat de bodem bedekt is. 10-20 minuten je voeten baden in het warme water en je voeten langzaam over de knikkers heen en weer rollen voor een ontspannende voetmassage.

Dit voetbad werkt ook heerlijk verfrissend bij warm weer. Los dan het zoutmengsel op in een kop heet water en voeg dan koud water toe voor snelle afkoeling en verfrissing.

 

 

 

Veronica

Door

Veronica

op 24 June 2018

Als ik het goed begrijp is die voetenbad niet ideaal voor 's avonds, maar ik zal het wel maken. Bedankt

Karin

Door

Karin

op 24 June 2018

Ik ga deze rozemarijn-pepermunt (voeten)badzout maken met de ontspannende werking van magnesiumvlokken i.p.v. het zout. Dit kun je gerust ‘s-avonds gebruiken. De opname van magnesium via je voeten is een aanrader en je slaapt er beter van (mocht je dat nog niet doen). Wanneer je iets of wat te fanatiek gesport hebben en je weet dat je spierpijn gaat krijgen, dan werkt magnesium daar ook goed voor. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Veronica

Door

Veronica

op 20 July 2018

Je goede raad was uitstekend: ik heb zeer goed geslapen. Het geeft een aangenaam en fris gevoel. Ik moet nu nog op zoek gaan naar knikkers. Bedankt Monica, bedankt Karin

Monica-Can

Door

Monica-Can

op 23 July 2018

Graag gedaan. Leuk om te lezen. Groetjes, Monica

Yvonne Wakeling

Door

Yvonne Wakeling

op 16 August 2018

Beste Monica Kan ik ook therische pepermunt olie gebruiken in dit recept? Met vriendelijke groet Yvonne

Reactie plaatsen